Pages

8.02.2010

The Informant


Yönetmen, Steven Soderbergh'in 90'lı yıllarda geçen gerçek bir yolsuzluk hikayesinden esinlenerek çektiği bu film. Tam bir şuç-komedisi. Gerek anlatımı , gerek se de filmin içine kattığı mizah anlayışı ile, Soderbergh filme inanılmaz bir hava katmış.Açık, konuşmak gerekirse uzun zamandır, böyle keyifli bir film izlememiştim. Ayrıca, genel olarak pek beğenmediğim, Matt Damon'ı ilk defa çok başarılı buldum. Bana göre eğer Oscar'a aday olması gerekiyosa, bu Invictus ile değil de The Informant ile olmalıydı. Şirketin yasa dışı işlerini fark eden ve FBI'ile çalışmaya başlıyan Mark, başlarda biraz zorlansada zamanla bu işe baya ısınır ve değme muhbirlere taş çıkartıcak bir performans sergiler. Tam, anlamıyla FBI'ın kontrolunde olan Mark, uyanık yapısı ve yalan söyleme özelliği ile milyon dolarları cebe indirmeye başlar. Çalıştığı şirketin yolsuzluklarını ortaya çıkartırken, kendi yolsuzluklarını perdeler. Ama , gerçekler çok geçmeden ortaya çıkar ve kendi işini kendi bitirir. Her yönü ile çok beğendiğim ve zevkle hiç durdurmadan izlediğim bir film. Kesinlikle tavsiye ederim. iyi seyirler..

4 yorum:

SirEvo dedi ki...

Of of bu aralar tavsiyeler çoğaldı. :)) Duruyor ama hala fırsatım olmadı izlemek için...

CherrybLossomgirL dedi ki...

filmi arattım bir merakla ama bulamadım :( bulunca mutlaka izleyeceğim

benay dedi ki...

The Informant ile Oscar'a aday olması gerektiği konusunda ve filmin keyifli oluşu konusunda hem fikiriz :) Filmekimi kapsamında izlemiştim..

SirEvo dedi ki...

http://cineshoot.blogspot.com/2010/02/informant-2009.html

Beğenmedim :(