Pages

6.10.2009

Mar Adentro (İçimdeki Deniz)


Gerçek bir yaşam hikayesini konu alan film, 2004 İspanya yapımı ve yönetmenliğini Alejandro Amenabar üstleniyor. Ayrıca senaryo ve müzikler de Şilili yönetmene ait. Daha önce, Open Your Eyes ve The Others filmleri ile başarısını kanıtlamış olan Amenabar, yine çok başarılı bir iş çıkarmış.

Ramon Sampedro, Kuzey Batı İspanya'nın, Galiçya bölgesinde yaşamakta olan özgürlüğüne düşkün, deniz tutkunu ve hayatını dünya'yı gezmeye ve yeni insanlarla tanışmaya adamış bir denizcidir. 28 yaşında kendi yaşadığı bölgede bir gün denize daldığı sırada, Okyanus sularının aniden çekileceğini hesaba katamaz ve boynunu taşa çarpar. Bu kazadan sonra felç geçiren Ramon, hayatını bir tetreplak olarak devam etmek zorunda kalır. Ramon, boynundan altını hareket ettirememektedir. 28yıl boyunca odasından çıkmayan Ramon'a en büyük desteği yengesi Manuela ve yeğeni Javi vermişlerdir. Ama o artık bu hayatı sürdürmek istememektedir. Avukatı Julia ve psikoloğu Gene'nin yardımıyla İspanyol Hükümetine ötenazi isteğinde bulunur. Ama bu isteği defalarca geri çevrilir. Bir yandan dava süreci ile ilgilenen Ramon bir yandan da iki kadının arasında kalmıştır. Birisi, kör kütük aşık olduğu kadın avukatı Julia ve diğeride ona deli gibi aşık olan taşralı çaresiz kız Rosa'dır. Ramon'un en büyük hayali ölmektir ve intiharına yardım etmesi için hayatında ki iki kadından da yardım ister. Ramon'a göre ona gerçekten aşık olan kişi, onun ölümüne yardım etmelidir...

Gerçekten, muhteşem bir dram ve gerçek bir hayat hikayesi olması insanı daha da etkiliyor. Bir insanın onurlu bir şekilde ölmek için gösterdiği çaba gerçekten takdire şayen. Ramon Sampedro, özgürlüğüne düşkün bir adamdi ve ölümünüde özgürce yaşadı... Bir not'ta Javier Bardem için ayırmak istiyorum, yine her rolün adamı olduğunu bize kanıtlıyor ve bence yüzyıl unutulmayacak bir performans ortaya koyuyor. Kesinlikle izleyin, pişman olmayacaksınız. İyi seyirler...

Ben, hayatı ve özgürlüğü seven çoğu insan gibi,
Yaşamın bir hak olduğuna ama bir mecburiyet olmadığına inanıyorum.
Buna rağmen bu duruma 28 yıl, 4ay ve bir kaç gün boyunca tahammül etmek zorunda kaldım.
Bunu daha fazla yapmayı reddediyorum.
Kendi irademle, sahip olduğum en özel en meşru , mülkiyete yani bedenime son vermiş olacağım...
RAMON SAMPEDRO

P.S: Filmde geçen ve beni benden alan o muhteşem şarkı, Negra Sombre'yi (Luz Casal) herkese dinlemesini tavsiye ediyorum.

1 yorum:

Taranis dedi ki...

Gercek bir hikaye olmasidan dolayıda filmi çok merak ettim..Özellikle hayatındaki hangi kadının Ramon'a yardım ettiğini..En yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum. Paylaştığın için teşekkürler.